چند روز پیش، رئیس سازمان خصوصی سازی کشوز در مصاحبه ای عجیب با خبرنگاران، باشگاههای استقلال و پرسپولیس را با میلان مقایسه کرده بود.
امیررضا خادم قهرمان کشتی جهان و از مردان متخصص ورزش ایران، اما در صفحه شخصی خود به این ادعا پاسخ داده است.
خادم نوشت: چگونه حرف از فروش پیراهنی میزنی، که در تمام دنیا بخاطر وجودِ قانونِ «کپی رایت» باشگاهها میتوانند روی درآمدش حساب کنند، اما در ایران، در هر زیرزمینی بدون محدودیت، «کپی برابرِ اصلِ» پیراهن باشگاه و بازیکن را میزنند و هیچ کس هم نمی تواند اعتراضی کند!
آیا اطلاع داری، اصلی ترین منبع درآمدیِ باشگاهها در اروپا، حق پخش بازیهاست؛ اما در ایران، کل عوایدِ پخش بازیهای این تیمها، به صداوسیمای دولتی میرسد و این دو باشگاه هیچ درآمدی از آن ندارند؟!
شما به عنوان یک مدیر ارشد اقتصادی، برای تعیین قیمت برند، باید این موارد و خیلی موارد دیگر، از قبیلِ درآمدِ باشگاهها از محلِ فروش بلیط، فضای مجازی و پیامک، دارائیهای منقول و غیرمنقول، ترانسفر بازیکن، تبلیغات دور زمین، فروش جلو و عقب پیراهن و... را درنظر میگرفتی و البته مشخص میکردی که میزانِ شفافیتِ حسابها و مقدارِ بدهیهای مالیاتی و داخلی و خارجی و... آنها در چه وضعیتیست!؟ اما در مصاحبه ی مطبوعاتی ات کاملا مشخص است ک نسبت به هیچ کدام از اینها اشرافی نداشته و دقیقاً مانندِ مردم کوچه و بازار که اطلاعات شان را در دورهمیها و شایعات و... کسب میکنند، مدیرانِ ورزشی را به بی عرضگی و سوء مدیریت متهم میکنی و با همین ادبیات باعث میشوی عاشقانِ این دو باشگاهِ محبوب وسوسه شده بیایند سهام آنها را خریداری کنند!
البته من هم بی خود حرص میخورم؛ چون واقعیت آنست که دیگر این نوع ژستها و رفتارها در کشور ما عادی شده و هر کس می تواند بدون زحمت و با رابطه جایگاهی را اشغال کرده و پس از چند روز با سر هم کردنِ یک سری اطلاعاتِ دست و پا شکسته، یک مجمعِ آب دوغ خیار درست کرده و به خوردِ مردم دهد!
فقط بد شانسی شما آینجا بود که ورزش زیادی دیده می شود و مردم کلیاتی از آن را آگاهند، و نمی شود هر چیزی را به آنها غالب کرد!
21st November 24