- اخبار ورزشی - به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فرانسوی «اکیپ» پس از واکنش تحقیرآمیز کریستوف گالتیه سرمربی پارس‌سن‌ژرمن به پرسشی درباره سفر هوایی تیمش برای انجام بازی به نانت به جای انجام سفر دو ساع...
- اخبار ورزشی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، روزنامه فرانسوی «اکیپ» پس از واکنش تحقیرآمیز کریستوف گالتیه سرمربی پارس‌سن‌ژرمن به پرسشی درباره سفر هوایی تیمش برای انجام بازی به نانت به جای انجام سفر دو ساعته با قطار که جنجال بسیاری به پا کرد، استفاده از هواپیما‌های شخصی در فوتبال فرانسه را مورد بررسی قرار داده است. این گزارش همچنین به سفر هوایی نیم ساعته‌ای اشاره می‌کند که این تیم فرانسوی در ماه مارس برای تقابل با تیم لیل انجام داد که تأثیر محیطی بیشتری از ده سواری شخصی که بازیکنان مختلف را به باشگاه‌های خود در انگلیس، ایتالیا، اسپانیا، آلمان و فرانسه بازگردانده‌اند، داشته است.

تقریباً کل سفرهای خارج از خانه در لوشامپیونه فرانسه توسط  هواپیماهای شخصی انجام می‌شود و باشگاه پاری‌سن‌ژرمن فصل گذشته مخصوصاً از این نوع حمل‌ونقل برای تمامی بازی‌های خارج از خانه‌اش استفاده کرد، در حالی که باشگاه مون‌پولیه کمترین هزینه را در این زمینه داشته و تنها در هفت بازی خارج از خانه‌اش از هواپیمای شخصی استفاده کرد.

بر این اساس؛ در طول ماه‌های ژوئن، جولای و آگوست، هواپیمای شخصی لیونل مسی فوق‌ستاره آرژانتینی پاری‌سن‌ژرمن به تنهایی 52 پرواز به مدت 368 ساعت انجام داده که در این سفرها 1502 تن گاز دی‌‌اکسید کربن تولید و منتشر کرده است، معادل مقداری که یک شهروند فرانسوی به طور متوسط ​​در 150 سال منتشر می‌کند. برنده هفت توپ طلا همیشه در طول این سه ماه در هواپیمای شخصی‌اش نبوده چون هواپیما در دسترس دوستان و خانواده‌اش قرار داشته است.

اسکالونی: مسی مثل فدرر است و از بازی او لذت می‌برم

اگرچه ورزش تنها در یک درصد از انتشار گازهای گلخانه‌ای فرانسه نقش دارد، بسیاری از فعالان به نقش ورزشکاران در تأثیرگذاری بر دیگران و همچنین مسؤلیت خود در الگوسازی اشاره کرده‌اند.  «اکیپ» همچنین در این گزارش به استفاده از هواپیمای شخصی توسط افرادی مانند نوئل لوگرات رئیس فدراسیون فوتبال فرانسه، کریم بنزما، پل پوگبا و برخی باشگاه‌ها اشاره کرده است.

انتهای پیام/