جواد نکونام بصورت حضوری در برنامه فوتبال برتر حاضر نشد اما بصورت تلفنی هم کافی بود تا در این تعطیلی بلند مدت لیگ برتر و انتظار برای رسیدن هفته پنجم بالاخره صدای فریاد سرمربی تیم استقلال شنیده شود. پر...

جواد نکونام بصورت حضوری در برنامه فوتبال برتر حاضر نشد اما بصورت تلفنی هم کافی بود تا در این تعطیلی بلند مدت لیگ برتر و انتظار برای رسیدن هفته پنجم بالاخره صدای فریاد سرمربی تیم استقلال شنیده شود.

پر واضح بود که جواد نکونام از بسیاری از حرفهای مدیرعامل تیمش دل پری دارد و ناراحت است و نمی توانست آنها را در دل خود نگه دارد و باید آنها را بیان می کرد، و اتفاقا خوب هم شد که به زبان آورده شد تا همگان بیشتر از پیش بر اختلاف سلیقه و اختلاف خط مشی مدیرعامل و سرمربی تیم استقلال اذعان داشته باشند.

شاید تا قبل از این و حتی در کنفرانس های مطبوعاتی قبل و پس از پایان بازی اینگونه صراحت کلام و اینگونه بی پروا بودن را در صحبت های جواد نکونام ندیده و نشنیده بودیم اما اینبار پای تلویزیون و بصورت تلفنی شنیدیم، حرفهایی که از چندین نظر نکونام را صاحب حق می دانست.

اینکه یکبار مدیرعامل در جلسه اش با سرمربی قول جذب بازیکن خارجی را می دهد و سرمربی را دنبال پیدا کردن بازیکن مورد نظر خود می فرستد اما پس از مدتی عنوان می کند که چون بودجه نیست از جذب بازیکن خارجی معذوریم و از طرفی دیگر بازیکنانی که با نظر سرمربی جذب شده بودند به دلیل رعایت سقف و همچنین کمبود بودجه به تیم های دیگر قرض داده می شوند و بازیکنانی با نظر مدیرعامل به تیم اضافه می شوند که مورد نظر و تایید سرمربی نیستند.

وقتی مدیرعامل بدون علم سرمربی تیم با سرمربی خارجی و سابق استقلال استراماچونی در قطر برای مشورت گرفتن تماس می گیرد و باعث زدن رأی برای جذب یک بازیکن می شود بیشتر باعث عصبانیت و ناراحتی جواد نکونام می شود به طوری که عنوان می کند که اولا مدیرعامل با چه حقی به سرمربی سابق که دیگر سمتی در باشگاه استقلال ندارد در مورد بازیکنی که مورد خواسته اش است مشورت می گیرد.

جذب بازیکن و نتایج تیم چه خوب و چه بد بر عهده سرمربی است و این سرمربی تیم است که باید پاسخگوی شکست ها و عدم نتیجه گیری تیمش باشد و وقتی مدیرعامل باعث تضعیف تیم از نظر یارگیری و جذب بازیکنان مورد نظر سرمربی می شود به واقع چگونه می تواند در آینده مسئولیت عدم نتیجه گیری تیم را گردن بگیرد.

از طرفی دیگر خود را صاحب حق می داند و در برابر ادعای یک طرفه خطیر در مورد اینکه اگر اوضاع باشگاه و تیم استقلال گل و بلبل و عالی بود نه مدیریت این باشگاه و نه نیمکت این تیم را به جنابعالی و من نمی دادند با صراحت کلام گفت که شاید مدیریت باشگاه را به جنابعالی نمی دادند اما قطعا سرمربیگری این تیم را به بنده می دادند چون سه فصل پیش هم پیشنهاد نشستن روی نیمکت استقلال به بنده داده شد اما حیف آن زمان نپذیرفتم و نیامدم.

دوشنبه شب نه در فضای مجازی بلکه در فضای واقعی شاهد فریادهای نکونام در برنامه فوتبال برتر بودیم که نشان از دل پر این سرمربی دارد، سرمربی ای که تنها چهار هفته از این فصل را پشت سر گذاشته ولی انگاری به اندازه یک فصل کامل بر او و تیمش اتفاقات مختلف و دردناک و تاسف بار رخ داده است، آنقدر با اتفاقات ریز و درشت مواجه شده است که صاحب تجربه گرانبهایی شده است اتفاقاتی که اگر در تیم های دیگر رخ می داد پر واضح بود که یا منجر به کناره گیری مدیرعامل باشگاه می شد یا کناره گیری سرمربی.

محمود فخرالحاج| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع : منبع