سومین دربی فصل و یک دیدار حساس؛ دیداری که می‌تواند جنبه انتقامی‌برای ساپینتو داشته باشد و از آن سو، یحیی هرگز علاقه ندارد فرصت دبل کردن و جاودانه کردن نام خود در تاریخ باشگاه پرسپولیس را از دست دهد....

سومین دربی فصل و یک دیدار حساس؛ دیداری که می‌تواند جنبه انتقامی‌برای ساپینتو داشته باشد و از آن سو، یحیی هرگز علاقه ندارد فرصت دبل کردن و جاودانه کردن نام خود در تاریخ باشگاه پرسپولیس را از دست دهد.

در طول بیست و دو سال گذشته، به مثال کیفیت بالای این فصل ندیده ایم یا به عبارتی کمتر چنین فصلی را مشاهده کردیم. علاوه بر لیگ که تا هفته آخر، بسیار هیجان انگیز دنبال می‌شد، در جام حذفی هم شاهد این رویه و رقابت بودیم. آخرین بازی فصل فوتبالی ایران و همه چشم‌هایی که روز چهارشنبه ده خرداد، به دربی شماره صد و یک دوخته خواهد شد.

این دربی، حتی از دربی قبلی هم مهم تر و حیاتی تر است. هر کدام از مربیان، انگیزه‌های لازم برای جدال به طعم دربی را دارند!

ساپینتو، منتظر همین اتفاق بود؛ اتفاقی برای انتقام و باز پس گیری جام از دستان حریف سنتی! استقلال اگر بازی با پرسپولیس را در لیگ واگذار نمی‌کرد، می‌توانست مدعی جدی و ضلع سوم مدعیان قهرمانی لیگ بیست و دوم باشد که شاگردان ساپینتو، با باخت مقابل آنها، جام را از دست دادند و راه قهرمانی را برای پرسپولیس هموار و آسان کردند.

اما حالا ماجرا فرق می‌کند؛ آخرین ایستگاه جام حذفی و دیداری که باید برنده و قهرمان داشته باشد! چه موقعیتی بهتر از فینال جام حذفی برای ساپینتو و آبی‌ها!

ساپینتو، باید این بازی را غنیمت بشمارد؛ زیرا که همه چیز حی و حاضر و فاصله استقلال با جام، به اندازه یک برد در دربی است!

از طرفی، یحیی هم دوست دارد به رکورد پروفسور و سلطان برسد؛ یحیی، تنها یک بازی در پیش روی خودش می‌بیند تا نامش را در کنار برانکو و علی پروین، قرار دهد و با رکورد آنها در طی یک فصل، برابری کند!

گل محمدی می‌داند که دبل کردن در سالی سخت، چه حس شیرینی به همراه دارد! اگر یحیی، قهرمان جام حذفی شود، مهر تاییدی است برای حضور حداقل دو فصل دیگر در پرسپولیس و بیش از پیش، بین هواداران محبوب می‌شود! محبوبیتی که فکر مربی خارجی را از ذهن طرفداران پرسپولیس، بیرون می‌کند!

هر دو تیم انگیزه‌های زیادی برای برگزاری این شهرآورد دارند. از همین حالا، حواشی حول و حوش تیم داوری شروع شده؛ استقلالی‌ها معتقدند که داور باید خارجی باشد و پرسپولیسی‌ها،خواهان انجام دربی با داور ایرانی هستند.

روز دربی، در کنار جذابیت، جنجال‌های فراوانی مانند صد بازی گذشته دو تیم، خواهیم دید. پرسپولیس برنده آخرین دریی خرداد ماه در سال ۱۳۸۲ می‌باشد؛ روزی که شاگردان علی پروین، با گلزنی یحیی گل محمدی ،سرمربی فعلی سرخ پوشان و بهنام ابوالقاسم پور در برابر تک گل علیرضا اکبر پور، توانستند برنده و پیروز، از زمین مسابقه خارج شوند.

اگر به دربی‌های جام حذفی، نگاهی بیندازیم، سه برد برای استقلال و یک برد برای پرسپولیس ثبت شده؛ دو برد از سه برد آبی‌های تهران در جام حذفی، با هدایت فرهاد مجیدی، رقم خورده است. بی دریغ، ساپینتو و یحیی، تشنه موفقیت و کسب یک جام دیگر برای تیم‌های خود هستند. ساپینتو در کنار یحیی، به فکر دو برابر کردن جام‌های استقلال در فصل جاری است. سوپر جام و جام حذفی، می‌تواند افتخارات بزرگی برای ساپینتو در فصل اول حضورش باشد. هیچ سرمربی خارجی در  استقلال، تا به حال نتوانسته در همان ابتدا، دو جام را به ارمغان بیاورد.

خلاصه اینکه اوج هیجان و اضطراب را غروب چهارشنبه با خود به همراه می‌آورد. در حقیقت، هدیه جذاب فوتبال ایران به اهالی این ورزش، یک پایان فصل فوق العاده و بی نظیر است. بعد از این بازی، بازیکنان و سرمربیان دو تیم، به استراحت و تعطیلات می‌روند تا خود را برای فصل بیست و سوم آماده کنند و پرقدرت‌تر از قبل، به صحنه فوتبال بازگردند.

استقلال، ۷ و پرسپولیس ۶ عنوان قهرمانی جام حذفی را در کارنامه خود دارند. آیا پرسپولیس، شایستگی هفتمین قهرمانی را دارد یا استقلال تعداد قهرمانی خود را به عدد ۸ می‌رساند و پر افتخار ترین تیم تورنمنت، باقی می‌ماند؟

این دیدار همیشه خاص بوده؛ حتی در بدترین شکل ممکن برای هر دو تیم! آبی‌ها و قرمزها، در آماده ترین شرایط خودشان به سر می‌برند و لحظه شماری می‌کنند برای آغاز یک پایان!

پایانی که خامه روی کیک فوتبال همین فصل است!

دربی صد و یک، انتهای یک مسیر پر پیچ و خم و پر تلاطم است. تماشایی، نفس گیر و وصف ناپذیر!

چهارشنبه، جام به چه رنگی آغشته خواهد شد؟ آبی به رنگ آسمان یا قرمز به رنگ خون؟!

معین احمدوند| باشگاه خبرنگاران آزاد

منبع : منبع