- اخبار استانها - به گزارش پایگاه خبری تاج من از ارومیه، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ساعت 21 و 44 دقیقه شهرستان خوی را لرزاند.این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری...
- اخبار استانها -

به گزارش پایگاه خبری تاج من از ارومیه، مرکز لرزه نگاری کشور اعلام کرد: امروز شنبه زمین لرزه ای به بزرگی 5.9 ساعت 21 و 44 دقیقه شهرستان خوی را لرزاند.

این زمین لرزه در عمق 7 کیلومتری زمین به وقوع پیوست و ارومیه و چند شهرستان دیگر هم احساس شد.

 

زلزله مدارس خوی را غیرحضوری کرد

روابط عمومی آموزش و پرورش استان آذربایجان غربی اعلام کرد: به جهت وقوع زمین‌لرزه خوی در روز شنبه و همچنین استمرار پس‌لرزه‌های نسبتاً شدید، آموزش در مدارس این شهرستان در تمام مقاطع تحصیلی (دولتی و غیردولتی) در روز یکشنبه 9 بهمن 1401 به صورت مجازی است.

تخریب منازل در روستاها بالا است

بر اساس گزارش خبرنگار تسنیم از آخرین وضعیت زلزله بزرگ امشب استان آذربایجان غربی، تخریب منازل در روستاها بالا است. و بیشترین آسیب نیز به روستاهای منطقه ایواوغلی وارد شده و برخی از منازل نیز فرو ریخته است. همچنین برق بخشی از خوی قطع شده است.

در سطح شهر خوی نیز مردم وحشت‌زده در خیابان‌ها به سر می‌برند و ساختمان های متعددی تخریب شده است.

پس لرزه های زمین لرزه خوی با فاصله چند دقیقه ادامه دارد.این پس لرزه با شدت سه ریشتر به وقوع می پیوندند.

مدیرکل بحران استان آذربایجان غربی گفت: تمام گروه های امداد و نجات با دستور استاندار برای ارائه خدمت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

امیرعباس جعفری با بیان اینکه دمای هوا در شهرستان خوی پایین است و بارش برف نیز از چند ساعت گذشته آغاز شده است تصریح کرد: تلاش ما این است که بهترین خدمات را به مردم دهیم و در کنار این عزیزان هستیم. درخواست ما از شهروندان خوی این است خونسردی خود را حفظ کنند.

در بخشی از شهر خوی و روستاها برق قطع شده که ماموران اداره برق در حال فعالیت برای اتصال آن هستند.

اعزام 4 آمبولانس از تبریز و ارومیه به خوی

خالدی سخنگوی اورژانس کشور گفت: پس از وقوع زمین‌لرزه بلافاصله اورژانس خوی در آماده باش قرار گرفت. و با توجه به ترک خوردگی در دیواره های بیمارستان خوی و احتمال افزایش تخریب منازل سه دستگاه آمبولانس از تبریز و چهار دستگاه آمبولانس دیگر نیز  از ارومیه به منطقه اعزام شدند.

اعزام 4 تیم ارزیاب به مناطق زلزله‌زده

حمید محبوبی سرپرست جمعیت هلال احمر استان آذربایجان غربی گفت: پس از وقوع زمین لرزه بلافاصله چهار تیم‌ ارزیاب برای بررسی وضعیت میزان خسارت به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند و تمام پایگاه‌های هلال‌احمر استان به حالت آماده باش درآمدند.

نماینده یکی از گروه‌های جهادی مستقر در مناطق زلزله زده خوی نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: زمین لرزه امشب سبب ایجاد رعب و وحشت ساکنان شد و منازلی که در زلزله 28 دی 1401 آسیب دیده بودند تخریب آن بیشتر شد.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه

بزرگی: 5.9 محل وقوع: استان آذربایجان غربی - حوالی خوی تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1401/11/08   21:44:44 طول جغرافیایی: 44.90 عرض جغرافیایی: 38.59 عمق زمین‌لرزه: 7 کیلومتر

نزدیک‌ترین شهرها: 6 کیلومتری خوی (آذربایجان غربی) 30 کیلومتری ایواوغلی (آذربایجان غربی) 35 کیلومتری قره ضیاالدین (آذربایجان غربی)       نزدیکترین مراکز استان: 117 کیلومتری ارومیه 134 کیلومتری تبریز

مرکز لرزه‌نگاری کشوری

انتهای پیام/ن

 منبع : منبع