پایگاه خبری فوتبالی- روز دوم هفته آخر لیگ برتر پیش از جام جهانی، امروز با بازی هوادار و استقلال در ورزشگاه دستگردی شروع می‌شود.به گزارش فوتبالی، استقلال رده سومی برای رسیدن به پله دوم تلاش می‌کند ولی...

پایگاه خبری فوتبالی- روز دوم هفته آخر لیگ برتر پیش از جام جهانی، امروز با بازی هوادار و استقلال در ورزشگاه دستگردی شروع می‌شود.

به گزارش فوتبالی، استقلال رده سومی برای رسیدن به پله دوم تلاش می‌کند ولی خوب می‌داند در صورت نتیجه نگرفتن، احتمال سقوط تا رتبه پنجم هم هست. هوادار رده دهمی هم برای رسیدن به رتبه ششم و جلوگیری از سقوط تا پله سیزدهم باید تلاش کند.

1/ صد درصد رویارویی‌های لیگ برتری دو تیم را استقلال برده؛ یک صفر در بازی رفت فصل قبل و 2 یک در بازی برگشت. 

2/ استقلال در هفته‌های یازدهم تاریخ لیگ برتر، آمار درخشانی دارد: 14 برد، 6 مساوی و تنها یک باخت. آن شکست هم مربوط است به لیگ نهم که تیم مرفاوی برد 2 صفر را با باخت 3 بر 2 به استقلال اهواز در آزادی عوض کرد.

3/ استقلال برای پنجمین فصل پیاپی، در هفته یازدهم مهمان است. آنها هرگز به عنوان مهمان در این هفته در تمام تاریخ لیگ برتر شکست نخورده‌اند: 7 برد و 3 مساوی. هر 3 مهمانی آخر استقلال در این هفته با برد آبی‌ها تمام شده است.

4/ استقلال یکی از تیمهایی است که این فصل بیرون از خانه شکست نخورده است.

5/ قدرت استقلال ساپینتو در بازیهای بیرون از خانه است. آنها به عنوان مهمان صاحب 3 برد و یک مساوی هستند و شکستی در کارنامه ندارند. درحالیکه آمار بازیهای خانگی 9 امتیاز از 6 بازی و معدل 5/1 امتیاز است، این معدل برای بازیهای خانگی 5/2 امتیاز است یعنی 10 امتیاز از 4 بازی. نفت تنها میزبانی است که این فصل از استقلال امتیاز گرفته و از آنها گل نخورده. استقلال در جدول بازیهای خارج از خانه این فصل و بدون توجه به تعداد مهمانی‌ها فقط کمتر از پرسپولیس و سپاهان، امتیاز گرفته است.

6/ قدرت فاز دفاعی استقلال بسان فصل قبل نیست ولی بازهم، آنها جزو خوب‌های این فصل هستند. دروازه آبی‌ها در 254 دقیقه اخیر باز نشده است.

7/ هوادار، تیم خوبی در بازیهای خانگی نیست و در جدول میزبانان فقط صنعت نفت را پایین‌تر از خودش می‌بیند. آنها در بازیهای خانگی فقط ملوان را شکست داده و حتی به صنعت نفت هم باخته‌اند چه رسد به پرسپولیس و سپاهان.

8/ هوادار با هر متر و معیاری و بدون توجه به نتیجه‌اش، دروازه هر رقیبی را باز می‌کند. تیم الهامی در هر 6 بازی آخرش گل زده و به عنوان میزبان فقط به دروازه صنعت نفت نرسیده است. آنها در خانه هم به پرسپولیس گل زده‌اند و هم به سپاهان.

9/ ساکت الهامی در جام حذفی، گربه سیاه استقلال است. او یک بار به عنوان سرمربی تراکتور و یک بار روی نیمکت نساجی، برابر استقلال در این بازیها قرار گرفته و هر 2 بار توانسته آبی‌ها را شکست بدهد. جالب اینکه الهامی هرگاه در جام حذفی به استقلال خورده، درنهایت قهرمان شده است. الهامی اما در لیگ برتر هرگز موفق به شکست دادن استقلال نشده است. 3 تا از 4 رویارویی استقلال و الهامی، بدون گل و برنده بوده و یکی را استقلال 3 یک از نساجی برده است.

10/ استقلال در این فصل صاحب بهترین رکورد نباختن است. آنها بعد از باخت روز اول به سپاهان، در 9 بازی بعدی‌شان، بدون شکست بوده‌اند که بهترین آمار یک تیم در لیگ 22 است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

منبع : منبع