- اخبار ورزشی - به گزارش پایگاه خبری تاج من، سایت آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) به برخی از رکوردهای ثبت شده در روز ششم جام جهانی 2022، از جمله در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز پرداخت که برخی از...
- اخبار ورزشی -

به گزارش پایگاه خبری تاج من، سایت آمار و تاریخ فوتبال (IFFHS) به برخی از رکوردهای ثبت شده در روز ششم جام جهانی 2022، از جمله در دیدار تیم‌های ملی فوتبال ایران و ولز پرداخت که برخی از آنها در زیر آمده است:

* ایران برای اولین بار در جام جهانی مقابل یک تیم اروپایی پیروز شد. هفت دیدار قبلی این تیم برابر نمایندگان قاره سبز به هفت شکست و دو تساوی انجامیده بود.

* ولز که اولین بار در جام جهانی 1958 شرکت کرده بود، در هر سه دیدار خود در این جام به تساوی رسید و در آغاز جام بیست‌ودوم نیز مقابل آمریکا به یک امتیاز دست یافت. شکست مقابل ایران اولین باخت ولزی‌ها در مرحله گروهی جام جهانی بود.

سرمربی آمریکا: بازی با ایران به خاطر اهمیت صعود حساس خواهد شد، نه سیاست!

* روزبه چشمی با گلزنی در دقیقه 97:56، دیرترین گل پیروزی‌بخش یک تیم در ادوار مختلف جام را به ثمر رساند. همچنین دیرهنگام‌ترین گل‌های مسابقات در همین جام رقم خورد. گل مهدی طارمی به انگلیس در دقیقه 102:30، گل رامین رضاییان به ولز در دقیقه 100:39 و گل دیوی کلاسن مقابل سنگال در دقیقه 98:18.

* گل چشمی اولین گل خارج از محوطه جریمه جام جهانی 2022 بود که پس از 42 گل مختلف به ثمر رسید و بیشترین انتظار برای گلزنی خارج از محوطه جریمه در ادوار مختلف جام محسوب می‌شد.

* قطر اولین حذف شده جام جهانی بود و اولین میزبان مسابقات به شمار می‌رود که در هر دو بازی ابتدایی خود شکست خورده است.

هلند و اکوادور امتیازات را تقسیم کردند

* انر والنسیا برای ششمین بازی متوالی (با احتساب دیدارهای جام جهانی 2018) دروازه رقبا را گشود و به رکوردهای اوزه بیو، پائولو روسی و اولگ سالنکو رسید. والنسیا در صورت گلزنی مقابل سنگال در دیدار دور سوم جام جهانی 2022، رکورد جدیدی به نام خود ثبت خواهد کرد.

* تاکنون بازیکنان فنرباغچه بیشترین گل را به ثمر رسانده‌اند که انر والنسیا سه بار و میچی باتشوایی یک بار موفق به گلزنی شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع : منبع